The brave sisters in Jungle Book - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Margo Willems - WaarBenJij.nu The brave sisters in Jungle Book - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Margo Willems - WaarBenJij.nu

The brave sisters in Jungle Book

Door: margowillems

Blijf op de hoogte en volg Margo

09 April 2012 | Indonesië, Balikpapan

Lieve allemaal,

even een kort verslagje vanuit Balikpapan.
Sinds het vorige verslag uit Sengkang hebben we weer vanalles gedaan en meegemaakt!

Bira Beach
Een lange tocht per overvolle bus (die naast personenbus ook als vrachtbus werd gebruikt) bracht ons naar Bulukumba, vanwaar we in een gammel busje met lekke band naar Pantai Bira zijn gebracht. Wat een heerlijk dorpje! Aan zee, witte stranden en gezellige terrassen. We zijn een dag gaan snorkelen (Nemo en Dora nog ontmoet) en hebben met supergrote zeeschildpadden gezwommen, echt geweldig! Helaas konden we hier maar twee dagen blijven, want we moesten door naar Makassar om het vliegtuig naar Borneo te halen.

Samboja
In Borneo zijn we meteen naar de Samboja lodge in het tropisch regenwoud gegaan. Echt prachtig, midden in de jungle! Er is daar een orangoetan-reservaat waar orangoetans worden voorbereid om terug naar de jungle te kunnen. Dit zijn dieren die zijn gered uit onder andere circussen en de mijn-industrie.
We hebben hier verschillende trektochten gedaan door de jungle, ook met een boot door de mangroven en over een 30m hoge touwbrug. Echt een top-ervaring! Veel apen, vogels, grote insecten en andere gekke beesten gezien.
Vanuit het raam van onze slaapkamer in de lodge dachten we een gigantische orangoetan voorbij te zien slingeren, achteraf bleek dit een eekhoorn te zijn...

Inmiddels zijn we terug in Balikpapan, de hoofdstad van Indonesisch Borneo. Moderne stad met veel hippe tenten, goed om een paar dagen te vertoeven. Woensdag vliegen we naar Jakarta, vanuit waar we nog een paar dagen naar Bogor zullen gaan.

Leuke feitjes van hier:
-Engels van Indonezen is samengevat ongeveer als volgt: 'Hey mister! What's my name? Where are you now?' (Vertaling: Hoi mevrouw, hoe heet je en hoe gaat het met je?)
-Namen voor ons: Frend. The sisters. The brave sisters. Nikolin en Maria. Margo Williem. Bule.
-Openbaar vervoer: alles gaat mee in de bus of taxi, zelfs dieren, zakken rijst of matrassen.

Tot volgende week!

Liefs,

Margo en Florien

• 09 April 2012 - 07:55

Opa En Oma:

Ha meisjes!
    Wij hebben het heel gezellig in Oostkapelle. Opa werkt in de tuin en oma strijkt de was.
    Verder zijn hier ook gezellige terrasjes met lekkere Zeeuwse bolussen .
    Gisteren met fam. Kragtwijk gegeten aan de jachthaven en gevaren in de speedboot!!
    Willen jullie voor opa een aap meebrengen? Niet zo'n grote. Lijkt hem wel gezellig!!
    Veel liefs van ons en tot gauw xxx opa en oma

• 09 April 2012 - 08:05

Lisanne:

Ha Margo & Florien,

Zo te lezen vermaken jullie je als brave sisters echt prima ^^ Wat heerlijk dat je daar allemaal dingen kan en mag doen die hier in Nederland bijna onmogelijk zijn.
    Ik ben dit weekend naar Paaspop geweest en dan is er op de een of andere manier weer meer mogelijk. Bierdrinkende kuddedieren zijn tot alles in staat. Het grappigste vind ik toch wel dat jongens als ze hebben gedronken in één keer vrij intiem met elkaar gaan staan praten. Ik heb allerlei leuke ideeen voor een project waarin ik wil onderzoeken wat drank met mensen doet. Maar dat is meer voor de lange termijn :p
    In ieder geval super om te lezen en zien dat schildpadden net zo schattig zijn als ik had verwacht. Kei leuk!
    Verder wens ik jullie nog superrrrr veel plezier en leuke avonturen toe :)

Liefs, Lisanne

• 09 April 2012 - 09:22

Eva:

Hee meid,
    ah klinkt allemaal super gaaf joh! En die foto's met die schildpadden, echt heel gaaf!!
    Ziet er allemaal weer echt heel vet uit. Het zal wel gek zijn joh, als je over een weekje
    weer terug in Nederland bent, denk je niet? Of kijk je er ook wel weer naar uit?
    Nou Margo Williem, geniet samen met Florien nog van je laatste dagen in Indonesie.
    En tot volgende week, kan niet wachten =D

Xxx liefs

• 09 April 2012 - 09:34

Leonie Schaafsma:

Hoi Meiden,
    Zo te lezen beleven jullie een hele leuke tijd daar.
    Het Engels en het vervoer komt mij erg bekend voor :) hilarisch hoe de indonesiers probleemoplossend kunnen zijn.
    Hoop snel weer wat te kunnen lezen.
    Veel plezier

liefs Leonie

• 09 April 2012 - 12:36

Malou:

Heej girls!

Leuk leuk leuk, krijg paradijs gevoel hier vanuit het zeer koude en natte Pelling (Sikkim) Foto's zijn weer super, erg vet om schildpadden apen en mega squirls te zien van zo dicht bij. (haha moet opeens denken aan : SQUIRL!! van de animatie film UP :)

Geniet nog van jullie laatste week, neem zoveel mogelijk foto's en souverniers mee (en nee beesjes moet je daar laten)

xxxxx

• 09 April 2012 - 12:53

Cocky V.O:

Wat geweldig om jullie reisverslagen te lezen.Fijn dat alles zo goed gaat en wat zien en beleven
    jullie veel.Het zijn ook prachtige foto,s die op de site te staan.
    Geniet samen nog van dit mooie land en de vele dieren.

• 10 April 2012 - 19:40

Ad:

Hé collega/juf/Guru Margot,
    Wat een fantastische verhalen en belevenissen.
    Wat maak jij daar een hoop stoere dingen mee.
    Geweldig, dit zijn ervaringen die ze je nooit meer afnemen.
    Geniet nog even daar aan de andere kant van de wereld en daarna - terug hier - kan het grote nagenieten beginnen.
    Ook heerlijk dat je dit met Florien kunt delen.
    Groet, ook aan Florien.
    Ad (HD)

• 12 April 2012 - 07:03

Hello.......:

nice pictures........sitting on the boat..